کرشر (کارچر) :

کرشر یا کارچر (karcher) نام یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین شرکتهای تولید کننده‌ی لوازم شست‌وشو و نظافت است. نام کرشر، مترادف با نظافت و پاکیزگی است. کارچر که در سال 1935 توسط آلفرد کرشر تأسیس شد، در طول بیش از 80 سال فعالیت خود، به غول دنیای نظافت تبدیل شده و به واسطه نوآوری و کیفیت محصولاتش، نامی آشنا در سراسر جهان است. امروزه، این شرکت متعلق به خانواده است و دفتر مرکزی آن در Winnenden آلمان قرار دارد و بیش از 16000 کارمند در سراسر جهان دارد. تلفظ نام این شرکت به آلمانی کِرشِر و به انگلیسی کارچر است.

تاریخچه‌ی تاسیس شرکت کارچر:

سفر کرشر از یک گاراژ کوچک در اشتوتگارت آلمان آغاز شد. آلفرد کرشر با اختراع اولین بخاری آب داغ صنعتی، گامی بزرگ در صنعت نظافت برداشت. در سال 1950، کرشر با معرفی اولین دستگاه کارواش فشار قوی، انقلابی در نظافت سطوح ایجاد کرد. از آن زمان تاکنون، این شرکت با ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات نظافتی برای مصارف خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی، به پیشرو این صنعت تبدیل شده است.

Karcher: یک رهبر جهانی در فناوری ساخت دستگاههای شست‌وشو و نظافت

Kärcher کارچر یک شرکت خانوادگی آلمانی و یک رهبر جهانی در فناوری ساخت دستگاههای شست‌وشو و نظافت است. کارچر ابتدا بر روی فناوری گرمایش تمرکز کرد تا اینکه انقلابی در صنعت تمیز کردن با اختراع اولین واشر فشار آب گرم اروپا در سال 1950 ایجاد کرد. امروزه، Kärcher طیف گسترده ای از راه حل های تمیز کردن را برای مصرف کنندگان، حرفه ای ها و صنایع به طور یکسان با ساخت دستگاههای مختلف و نوآورانه ارائه می دهد.

بهترین مدل سرخ کن فیلیپس :

محصولات کرشر (کارچر) طیف گسترده ای از دستگاههای نظافتی را در بخش های مختلف برآورده می کند:

  • محصولات خانگی و غیر صنعتی: این بخش واترجت‌هایی را برای کارهای مختلف نظافت در فضای باز مانند پاسیو و اتومبیل گرفته تا حیاط و نرده ها ارائه می دهد. جاروبرقی ها، شیشه پاک کن ها و تجهیزات مراقبت از کف نیازهای نظافت داخل ساختمان را بر طرف می کنند.
  • محصولات حرفه ای و صنعتی: Kärcher محصولات تمیز کننده صنعتی را برای کاربران حرفه ای ارائه می دهد. این شامل پاک کننده های فشار بالا برای کارهای سنگین، اسکرابر کف برای مناطق بزرگ، سیستم های تمیز کردن تخصصی برای صنایعی مانند غذا و نوشیدنی، مراقبت های بهداشتی و خودرو می شود.
  • سیستم‌ها و قطعات نظافتی: Kärcher طیف گسترده‌ای از سیستم‌ها و قطعات تمیزکننده را ارائه می‌دهد که عملکرد مطلوب و طول عمر محصولات خود را تضمین می‌کند.

نام محصولاتی که شرکت کرشر تولید می کند:

  • کارواش‌های خانگی و صنعتی: این دستگاه‌ها با استفاده از فشار آب، سطوح را به طور کامل تمیز می‌کنند.
  • جاروبرقی‌های صنعتی و خانگی: جاروبرقی‌های کرشر با قدرت مکش بالا، برای نظافت انواع سطوح مناسب هستند.
  • دستگاه‌های بخارشوی: بخارشوی‌های کرشر با استفاده از بخار داغ، سطوح را به طور عمیق تمیز و ضدعفونی می‌کنند.
  • پمپ‌های آب: پمپ‌های آب کرشر برای مصارف گوناگونی مانند آبیاری، آبرسانی و زهکشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • محصولات شوینده: کرشر طیف وسیعی از محصولات شوینده را برای مصارف مختلف ارائه می‌دهد که با استفاده از مواد اولیه مرغوب، به حفظ و کیفیت سطوح کمک می‌کنند.

راهنمای خرید لوازم خانگی :

محصولات کارچر در بازرگانی بیگی:

آلفرد کرشر

نوآوری در مرکز توجه کرشر:

تعهد کارچر به نوآوری در اختراعات متعدد و جوایز طراحی آن مشهود است. این شرکت به طور مداوم فناوری های جدیدی را برای بهبود کارایی تمیز کردن، حفظ منابع و کاربر پسند بودن توسعه می دهد. به عنوان مثال می‌توان به تجهیزات باتری‌دار برای راحتی استفاده بصورت بی‌سیم، ویژگی‌های هوشمند برای تمیز کردن تحت کنترل برنامه، و راه‌حل‌های سازگار با محیط زیست که مصرف آب و مواد شوینده را به حداقل می‌رساند، اشاره کرد.

برای اطمینان از این موضوع، کرشر به طور مداوم برای توسعه راه حل های تمیزکننده جدید و موجود تلاش می کند. در قسمتی از معرفی این شرکت در وبسایت آن آمده است که نوآوری اشتیاق است، اما هرگز به خودی خود هدف نیست. نوآوری چیزی است که به مردم سود می رساند، زندگی شما را آسان تر، کارآمدتر و دلپذیرتر می کند. بنیانگذار ما آلفرد کرچر هدفش این بود که همیشه برای هر چالشی راه حل های جدیدی پیدا کند. ما تا امروز این روحیه نوآوری را حفظ کرده ایم. با بیش از 1000 کارمند در تحقیق و توسعه در سراسر جهان، ما هر روز سخت کار می کنیم تا راه حل های جدید ایجاد کنیم. زیرا ما نوآوری را به شانس واگذار نمی کنیم.

کارچر

1935 – تأسیس شرکت آلفرد کرشر

پس از یازده سال کار در شرکت پدرش، در سال 1935 شرکت خود را در اشتوتگارت آلمان تأسیس کرد. شراکت محدود آلفرد کرچر دمنده های هوای گرم ابتکاری را برای گرم کردن موتور هواپیما توسعه می دهد. این مهندس قبلاً با کوره های صنعتی ایمن و اقتصادی توجه را به خود جلب کرده بود.

تأسیس شرکت آلفرد کرشر

1939 تا 1945 – نیاز شدید به فناوری گرمایش

صنعت هوانوردی رو به رشد نیاز روزافزونی به فناوری گرمایش نوآورانه کرچر دارد. در 1 ژوئن 1939، آلفرد کرچر با 120 کارمند به کارخانه جدید در Winnenden نقل مکان کرد. با شروع جنگ، این شرکت در صنعت تسلیحات درگیر شد و اکنون بخاری کابین و همچنین دستگاه هایی برای یخ زدایی بال ها و واحدهای دم را برای نیروی هوایی آلمان تولید می کند. نازل های نبولایزر برای موتورهای مرسدس بنز و بخاری های متحرک برای گرم کردن موتورهای کوچک نیز در Winnenden در حال توسعه هستند.

تاریخچه کارچر 1939 تا 1945 – نیاز شدید به فناوری گرمایش

1945 تا 1948 – شروع جدید با 40 کارمند

پس از جنگ، شرکت برای مدت کوتاهی در امانت نگه داشته می شود. آلفرد کرچر ایده فروش شرکت را در سر می پروراند، اما سپس با 40 کارمند، تولید کالاهایی را برای نیازهای فوری سال های پس از جنگ آغاز می کند: در ابتدا کوره ها و چرخ دستی ها برای جمعیت نیازمند تولید می شود. بعدها برای بازسازی شهرهای ویران شده قالب های بتنی گرم و واحدهای بخاری هوای تازه برای خشک کردن ساختمان که برای گرمایش سالن ها، چادرها و اصطبل ها نیز استفاده می شود. تعداد کارکنان تا سال 1948 به 141 افزایش می یابد.

تاریخچه کارچر 1939 تا 1945 – نیاز شدید به فناوری گرمایش

1950 – ورود به فناوری تمیز کردن

در سال 1950، آلفرد کرچر با توسعه اولین واشر فشار آب گرم اروپا (جت بخار “DS 350”) پیشرفتی در فناوری تمیز کردن ایجاد کرد. طراحی برای گرم کردن آب آنقدر آینده‌نگر است که امروزه نیز اساس همه مشعل‌ها است. این دستگاه پایه و اساس آینده شرکت را می گذارد.

تاریخچه کارچر 1950 – ورود به فناوری تمیز کردن

1959 – ادامه توسط Irene Kärcher

پس از مرگ آلفرد کرچر، همسرش ایرنه این تجارت را بر عهده می گیرد. او با آینده نگری، شرکت را به سمت “تمیز کردن” به عنوان یک نیاز اساسی سوق می دهد. او به خاطر مدیریت کسب و کارش نشان فدرال صلیب شایستگی را دریافت کرده است. مجله تجاری “Handelsblatt” پس از مرگ ایرنه کرچر را به عنوان اولین زن در “تالار مشاهیر” خود فهرست می کند.

تاریخچه کارچر 1959 – ادامه توسط Irene Kärcher

1962 – تأسیس اولین شرکت تابعه خارجی

در دهه 1930، محصولات Kärcher قبلاً در خارج از کشور تقاضا شده بود. تجارت صادرات در ابتدا به صورت مرکزی از طریق Winnenden انجام می شود. تاسیس اولین شرکت تابعه خارجی در سال 1962 در فرانسه آغاز بین المللی شدن است. سایت هایی در اتریش و سوئیس دنبال می شوند.

تاریخچه کارچر 1962 – تأسیس اولین شرکت تابعه خارجی

1974 – تمرکز بر فناوری شست‌وشوی با فشار قوی

اوایل دهه 1970 زمان تغییر برای کرشر است. دوران مولد بخار، که قبلاً یک عامل درآمد قابل توجه بود، در حال پایان است. در سال 1974، مدیریت تصمیم گرفت گامی شجاعانه بردارد و بر فناوری شستشوی فشار برای کاربران حرفه ای تمرکز کند و دیگر همه گروه های محصول دیگر را ارائه ندهد. در این مرحله رنگ ماشین ها از آبی چکشی به رنگ زرد Kärcher که اکنون در جهان شهرت دارد تغییر می کند.

تاریخچه کرشر 1974 – تمرکز بر فناوری شستشو با واترجت

1975 – رشد از طریق شرکت های فروش

در سال 1975، اولین کارخانه تولید خارج از آلمان در برزیل افتتاح شد. ده سال بعد، 16 شرکت فروش از جمله در آمریکای شمالی، آفریقا و استرالیا راه اندازی شد.

تاریخچه کارچر 1975 – رشد از طریق شرکت های فروش

1980 – تمیز کردن مجسمه مسیح نجات دهنده

در سال 1980، کرچر حمایت فرهنگی خود را با تمیز کردن مجسمه مسیح نجات دهنده در ریودوژانیرو آغاز کرد. از آن زمان تاکنون، بیش از 140 بنای تاریخی فرهنگی در سراسر جهان پاکسازی شده است. در همان سال، تغییر استراتژی به “تمیز کردن” به عنوان یک نیاز اساسی وجود دارد. تمرکز محصول با دستور کار جدید تطبیق داده شده و در ابتدا به برنامه های کاربردی حمل و نقل و ساختمان منتقل می شود.

تاریخچه کارچر 1980 – تمیز کردن مجسمه مسیح نجات دهنده

1984 – ورود به تجارت خرده فروشی

در سال 1984، Kärcher اولین واشر تحت فشار قابل حمل جهان را برای خانوارهای خصوصی معرفی کرد. شعار “تمیز کردن با فشار بالا – درست مانند حرفه ای ها” 5000 مشتری را در سال اول جذب می کند. با بیش از 300000 دستگاه فروخته شده، واحد نوآورانه “HD 555” سنگ بنای کسب و کار موفق خرده فروشی را تشکیل می دهد. برای اولین بار، یک محصول Kärcher در فروشگاه های سخت افزار و DIY قرار گرفت.

تاریخچه کارچر 1984 – ورود به تجارت خرده فروشی

1986 – راه اندازی اولین اسکرابر حرفه ای در بازار

در سال 1986، Kärcher استانداردهایی را در حوزه حرفه ای با راه اندازی دستگاه کف شوی BR 450 تعیین کرد. دارای فناوری نوآورانه برس غلتکی است که امروزه در بیش از 50 درصد از تمام ماشین های موجود در بازار جهانی استفاده می شود. توسعه داخلی اسکرابرهای حرفه ای پایه یکی از مهم ترین بخش های تجاری امروزی را ایجاد می کند.

تاریخچه کارچر 1984 – ورود به تجارت خرده فروشی

1988 – حضور خود را در آسیا گسترش داد

با شرکت تابعه خارجی تازه تاسیس در ژاپن، کرچر برای اولین بار در سال 1988 در تمام قاره های قابل سکونت نمایندگی داشت.

تاریخچه کارچر 1988 – حضور خود را در آسیا گسترش داد

1996 – ورود به تجهیزات شهرداری

اولین جاروبرقی، ICC 1، ورود به بخش تجاری جدید “تجهیزات شهری” را نشان می دهد. حامل‌های پیاده‌سازی در کلاس‌های عملکردی مختلف در ادامه می‌آیند که برای سرویس‌های زمستانی، نگهداری مناطق سبز یا نظافت مرطوب نیز استفاده می‌شوند.

تاریخچه کارچر 1996 – ورود به تجهیزات شهرداری

1997 – جایزه بازاریابی آلمان

در سال 1997، کرچر برای اولین بار برنده جایزه بازاریابی آلمان شد – به عنوان قدردانی برای کار برجسته در بازاریابی، که مبنای موفقیت مالی شرکت است.

تاریخچه کارچر 1997 – جایزه بازاریابی آلمان

1998 – عملیات پاکسازی در میدان سنت پیتر

کار بر روی 284 ستون تراورتن و 88 ستون ستون های میدان سنت پیتر در رم به عنوان بخشی از طرح حمایت فرهنگی ما نه ماه طول می کشد. با مساحت کل 269000 فوت مربع، تا به امروز، این پروژه گسترده ترین پروژه تمیز کردن ساختمان است و در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

تاریخچه کارچر 1998 – عملیات پاکسازی در میدان سنت پیتر

2003 – ورود به رباتیک

زمینه کاملاً جدیدی در سال 2003 باز شد: اولین ربات تمیزکننده کاملاً مستقل برای خانواده ها با مدل RC 3000 به بازار عرضه شد.

تاریخچه کارچر 2003 - ورود به رباتیک

2004 – اولین خرید رقبا

در آمریکای شمالی، Kärcher موفق می شود با تصاحب دو رقیب، به رهبر بازار در زمینه تمیز کردن و تمیز کردن کف پوش های نساجی تحت فشار تبدیل شود. از سال 2011، خریدهای بیشتر برای آوردن دانش تخصصی به شرکت، به عنوان مثال در زمینه الزامات نظافت شهری یا نظافت صنعتی انجام می شود.

تاریخچه کارچر 2004 – اولین خرید رقبا

2005 – بنیاد Kärcher Futuretech

یک بخش جداگانه برای بخش تجاری مشتریان ویژه – بازار نظامی، و همچنین منطقه دفاع مدنی و کنترل بلایا – در دهه 1970 ایجاد شده بود. با توجه به رشد مداوم بخش در داخل شرکت، در سال 2005 شرکت تابعه مستقل Kärcher Futuretech تأسیس شد که هنوز پیوندهای نزدیکی با Kärcher دارد.

تاریخچه کارچر 2005 – بنیاد Kärcher Futuretech

2007 – ورود به بخش تجارت لوازم و تجهیزات باغ

تحویل آب تمرکز بخش تجارت باغ است. در سال 2007، کرچر با 22 مدل پمپ برای خانوارهای خصوصی وارد این بازار شد. علاوه بر پمپ ها، امروزه طیف لوازم جانبی شامل شیلنگ ها، تفنگ های ماشه، آبپاش ها و سیستم های آبیاری نیز می شود.

تاریخچه کارچر 2007 - ورود به بخش تجارت لوازم و تجهیزات باغ

2007 – مترادف برای تمیز کردن با فشار بالا یا فشار قوی

فرهنگ لغت فرانسوی “Le Petit Robert” اصطلاح عمومی “le karcher” را مترادف برای شست‌وشوی ب فشارقوی (واترجت) آورده است. در فرهنگ لغت آلمانی “Duden”، اصطلاح “kärchern” متعاقباً به عنوان مترادف تمیز کردن با فشار بالا اضافه شده است.

تاریخچه کارچر 2007 – مترادف برای تمیز کردن با فشار بالا یا فشار قوی

2008 – راه اندازی اولین پنجره vac

Kärcher با معرفی اولین واکس پنجره، WV 50، شکاف موجود در بازار را از بین می برد و با موفقیت ماشینی برای تمیز کردن پنجره ها ایجاد می کند. تا به امروز، پنجره واک بیش از 21 میلیون مشتری راضی دارد.

تاریخچه کارچر 2008 – راه اندازی اولین شست‌وشو کننده‌ی پنجره vac

2011 – کمپین زیست محیطی

در سال 2011، اولین محدوده های منبع پسند در بازار راه اندازی شد. این دستگاه ها انرژی و آب کمتری مصرف می کنند، از مواد بازیافتی ساخته شده اند و حداقل 90 درصد قابل بازیافت هستند.

تاریخچه کرشر 2011 – کمپین زیست محیطی

2011 – همکاری با دهکده های کودکان SOS

از سال 2011، Kärcher با فناوری و تخصص خود از دهکده های کودکان SOS حمایت مالی می کند. ما به عنوان یک شریک همکاری، به ایجاد خانه ای شاد برای کودکان و جوانان محروم در سراسر جهان کمک می کنیم.

تاریخچه کرشر 2011 – همکاری با دهکده های کودکان SOS

2011 – گسترش سبد نظافتی

در سال 2011، پنجاهمین شرکت فروش در قزاقستان تاسیس شد. در همان سال، کرچر Belos (تجهیزات شهری)، Ringler (خلاءهای صنعتی) و WOMA (فناوری فشار بالا) را در اختیار گرفت. راه حل های نظافتی بسیار تخصصی این شرکت ها مکمل این مجموعه برای مشتریان شهرداری، صنعت و ساختمان است.

تاریخچه کرشر 2011 – گسترش سبد نظافتی

2013 – زرد تبدیل به خاکستری می شود

تغییر دیگری در رنگ شرکتی. از سال 2013، ماشین آلات برای استفاده حرفه ای خاکستری هستند، نه زرد. این امر تشخیص آنها را از محصولات برای کاربران خصوصی که هنوز زرد هستند آسان تر می کند. خاکستری همچنین با احتیاط بیشتری در محیط قرار می گیرد و نسبت به کثیفی حساسیت کمتری دارد.

تاریخچه کرشر 2013 – زرد تبدیل به خاکستری می شود

2015 – هویت برند جدید و پانصدمین مرکز Kärcher

در سال 2015، Kärcher طراحی جدید شرکتی را توسعه داد. ظاهر برند قوی، با طراوت و سرراست است. و لوگو دارای فونت مدرن است و به ویژه در صفحه نمایش راحت تر خوانده می شود. در همان سال، پانصدمین مرکز Kärcher درهای خود را در سایگون، ویتنام باز کرد.

تاریخچه کرشر 2015 – هویت برند جدید و پانصدمین مرکز Kärcher

2016 – تمیز کردن متصل

با تمیز کردن متصل، سیستم های مدیریت ناوگان Kärcher Fleet و Kärcher Manage با هم ادغام می شوند. این ماژول‌ها با ترکیب نرم‌افزار، هم افزایی مؤثری ایجاد می‌کنند: تمیز کردن دستی و ماشین‌ها، مکان‌های عملیات، برنامه‌ریزی عملیاتی، گزارش‌دهی و خدمات – کل زیرساخت ناوگان نظافتی قابل کنترل است.

تاریخچه کرشر 2016 – تمیز کردن متصل

2017 – مشاوره IT داخلی

در سال 2017، Kärcher شرکت مشاوره فناوری اطلاعات خود را به نام Zoi TechCon GmbH راه اندازی کرد. این شرکت به عنوان یک کارفرمای جوان در مرکز اشتوتگارت، با سایت هایی در برلین و لیسبون، بر توسعه راه حل های دیجیتال، تحول ابر و مهندسی برق تمرکز دارد.

تاریخچه کرشر 2017 – مشاوره IT داخلی

2018 – دومین جایزه بازاریابی

در سال 2018، کرچر برای دومین بار جایزه بازاریابی آلمان را دریافت می کند که در تاریخ این جایزه بی نظیر است. این جایزه از کارهای موفق برندسازی در 10 سال گذشته قدردانی می کند. مفهوم بازاریابی یکپارچه و استفاده از ابزارها و فناوری های بازاریابی مربوطه برای جایزه تعیین کننده است.

تاریخچه کرشر 2018 – دومین جایزه بازاریابی

2018 – بالاترین گردش مالی تا کنون

در سال 2018، Alfred Kärcher SE & Co. KG به گردش مالی 2525 میلیارد یورویی دست یافت که بالاترین میزان در تاریخ خود است. برای اولین بار، بیش از 13000 کارمند در 120 شرکت و 70 کشور جهان مشغول به کار هستند. بیش از 50000 مرکز خدمات، عرضه بدون وقفه به مشتریان در سراسر جهان را تضمین می کنند.

تاریخچه کرشر 2018 – بالاترین گردش مالی تا کنون

2019 – سرمایه گذاری در آینده

Kärcher سبد محصولات دیجیتال خود را با خرید استارت آپ برلین “Service Partner ONE” تقویت می کند. با پلت فرم خدمات “ONE”، ارائه دهندگان خدمات نظافت ساختمان می توانند به صورت دیجیتالی تمام فرآیندهای تجاری را نقشه برداری کنند و کارآمدتر کار کنند.

تاریخچه کرشر 2019 – سرمایه گذاری در آینده

نگاه به آینده:

Kärcher همچنان مرزهای توسعه‌ی فن آوری در تولید دستگاههای شست‌وشو و نظافت را با کاوش در رباتیک، هوش مصنوعی و دیجیتالی شدن برای بهبود بیشتر محصولات ادامه می دهد. Kärcher با تمرکز بر نوآوری، پایداری و رضایت مشتری، یک نیروی پیشرو در صنعت نظافت است و آماده رشد و موفقیت مستمر است.

جمع بندی:

این معرفی کوتاهی از شرکت کارچر بود. برای بررسی بیشتر باید محصولات در هر دسته بندی را بصورت تخصصی مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم. در مقاله‌های بعدی به بررسی کارواش، بخارشو، کف شوی و… کرشر بصورت تخصصی می پردازیم.