راهنمای خرید لوازم خانگی :

برای راهنمایی خرید لوازم خانگی که امروزه زندگی بدون آنها امکان پذیر نیست این مقاله می تواند به خوبی شما را راهنمایی کند. اگر به دنبال انتخاب دستگاههای مختلف هستید اما در انتخاب دستگاههای مورد نظر تردید دارید این نوشته و مقاله می تواند به خوبی شما را راهنمایی کند. انتخاب دستگاه مناسب با نیاز مصرفی دارای اهمیت ویژه‌ای است اما موارد دیگری نیز وجود دارد که انتخاب را سخت می کند. توجه به کیفیت، قیمت و توان خرید، نیاز واقعی و توانایی دستگاه در برطرف کردن نیاز تنها تعدادی از محدودیتهای مختلفی می باشد که در انتخاب یک دستگاه یا گروهی از دستگاهها وجود دارد.

در اینجا اشاره به نکته‌ی مهم دیگری لازم است تا انتخاب دستگاه مورد نظر راحت‌تر صورت پذیرد. باید توجه داشت که با در نظر داشتن تمامی موارد اشاره شده باز هم نمی توان بصورت قطعی از انتخاب یک دستگاه آسوده خاطر بود. تا زمانیکه شخص استفاده کننده با دستگاه کار نکند متوجه نمی شود که دستگاه انتخاب شده مورد پسند او می باشد یا نه! در اینجاست که اهمیت مطالعه و تحقیق برای پیدا کردن دستگاه متناسب با سلیقه‌ی فرد مشخص می شود. درست است که نمی توان تا زمان مصزف و استفاده از یک دستگاه نظر قطعی داد که انتخاب درست یا اشتباه بوده است اما تنها گزینه‌ای که ما  قبل از انتخاب برای درک بهتر دستگاههای مختلف داریم نیز همین مقاله های مختلف و نظرات کارشناسان و مصرف کنندگان می باشد. در اینجاست که بررسی، مطالعه، مقایسه و مشاهده بین دستگاههای مختلف و توجه به نظرات دیگران می تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهترین تصمیم را در انتخاب دستگاه مورد نظر بگیرید.

راهنمای جامع خرید لوازم خانگی

راهنمای جامع خرید لوازم خانگی :

برای راهنمایی خرید لوازم خانگی باید ابتدا به چندین سوال مهم پاسخ دهیم. افراد برای انتخاب دستگاه مورد نظر چندین ویژگی را در نظر دارند. گروهی از افراد به دنبال خرید لوازم خانگی ایرانی هستند و گروهی دیگر به دنبال دستگاههای ساخت کشورهای خارجی به ویژه اروپایی هستند. گروهی از افراد با بودجه‌ی محدود به دنبال خرید کالاهای ارزانتر اما با کیفیت و گروهی دیگر نیز به دنبال انتخاب و خرید دستگاههای گران قیمت و بهترین در هر دسته بندی هستند. گروهی از افراد علاقه‌مند به برند خاصی هستند و تلاش می کنند تا دستگاه مورد نظرشان از آن برند باشد و گروهی دیگر این موضوع برایشان از اهمیت کمتری برخوردار است.

تا اینجا کاملاً مشخص است که برای مقاله‌ی راهنمای جامع خرید لوازم خانگی باید موضوع از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار گیرد. نمی توان به سادگی و در چند سطر تمامی جوانب را مورد نفد و بررسی قرار داد. ما در این نوشته سعی داریم تا بهترین راهنمایی خرید لوازم خانگی ممکن را برای شما انجام دهیم. این راهنمایی به زیر مجموعه های مختلف و دسته بندیهای دیگر تقسیم می شود. برای مثال دسته بندی نوشیدنی ساز دارای زیر مجموعه های مختلفی مانند اسپرسوساز و قهوه ساز، آبمیوه گیری، چای ساز، آبمرکبات گیری، تصفیه‌ی آب، کتری برقی، سماور و … می باشد. شیوه‌ی بررسی در این مقاله نیز بر مبنای دسته بندی و ویژگیهای اشاره شده می باشد. پس از ارائه‌ی اطلاعات کلی مانند تاریخچه لوازم خانگی، برندهای مختلف و … در اینجا به سوالاتی مانند :

  • بهترین اسپرسو ساز خانگی کدام است؟
  • بهترین آبمیوه گیری خانگی کدام است؟
  • بهترین یخچال فریزر کدام است؟ یا بهترین یخچال ایرانی کدام است؟

می پردازیم و پاسخ می دهیم. این نوشته و مقاله بسیار طولانی است و شما می توانید قسمت و موضوع مورد نظرتان را که در فهرست بالا وجود دارد انتخاب و مطالعه کنید. این مقاله بصورت ماهانه، فصلی یا بر اساس اخبار و محصولات جدید بروزرسانی می شود.

راهنمای جامع خرید لوازم خانگی

تعریف لوازم خانگی :

لوازم خانگی به تمامی وسایلی گفته می شود در امور خانه داری استفاده می شود. این لوازم شامل دستگاههای پخت و پز، دستگاههای غذاساز و آماده کردن مواد، دستگاههای شستشو و نظافت، دستگاههای نگهدارنده مواد غذایی و خوراکی، ابزار و لوازم غیر برقی پخت و پز، ظروف آشپزخانه و پذیرایی، مبلمان و فرش، کمد و میز و … می باشد. لوازم خانگی شامل لوازم و ابزاری است که زندگی انسان را آسانتر و رعایت بهداشت و نظافت را آسانتر می کند.

تاریخچه لوازم خانگی :

این بخش برای کامل بودن مقاله در اینجا قرار داده شده است. بررسی تاریخچه‌ی لوازم خانگی را در نوشته‌ی دیگری انجام داده‌ایم که با کلیک بر روی لینک آن می توانید آن را مشاهده و مطالعه کنید. لوازم خانگی از ابتدا زندگی انسان بصورت کاملاً ابتدایی وجود داشته‌اند. انسانهای اولیه برای راحت‌تر شدن زندگیشان از ابزار ابتدایی استفاده می کردند که امروزه ما از آنها آگاهی زیادی نداریم. انسانهای اولیه از صدفها، سنگها و استخوان حیوانات ابزارهای مختلفی را به مرور ساختند که برای مثال استفاده‌ای شبیه به قاشق را از آن داشتند.

این میل به پیشرفت و ساختن زندگی راحت‌تر باعث شد تا انسانها به مرور و پس از هزاران سال بتوانند وسایل مختلفی مانند کوزه، قاشق، بشقاب و… را اختراع کنند. در اینجا قدمت لوازم خانگی در زندگی انسان کاملاً مشخص است. در ایران و تمدن های دیگری مانند مصر و… از وسایلی مانند قاشق استفاده می شده است. قدیمی ترین قاشق کشف شده مربوط به زمان هخامنشیان می باشد که نشان دهنده‌ی عظمت و بزرگی فرهنگ و تمدن کشور ایران می باشد. این قاشق سیمین یا نقره‌ای مربوط به 2500 سال پیش است و دارای کاسه‌ی پهن تر از قاشق های امروزی است. دیگر قاشق موجود نیز مربوط به دوران ساسانیان است که اکنون در موزه رضا عباسی نگهداری می شود. در گذشته قاشق نامهای دیگری داشته است. نام آن در مناطق مختلف نیز متفاوت بوده است. از نامهای آن که در گذشته استفاده می شده است کفچه، چُمچه، کم چه، کنچک و… می توان نام برد.

لوازم خانگی از زمانی که زندگی انسان پس از انقلاب صنعتی در انگلستان و اروپا با دگرگونی همراه شد بسیار پیشرفت کرد. دستگاههای جدیدی اختراع شدند که زندگی انسانها را به طور کل دگرگون کرد. بعضی از دستگاهها نیز به شکل پیشرفته‌ی امروزی ساخته نشده بودند اما قبل از این قرون اخیر اختراع شده بودند. برای مثال اولین اجاق گاز ساخته شده مربوط به سال 1490 میلادی در آلزاس Alsace فرانسه می باشد. این اجاق گاز از جس آجر و کاشی بود و حتی دارای دودکش بود. اما دستگاههایی مانند یخچال در قرن نوزدهم و در سال 1834 تولید شد. ادامه‌ی توضیحات مربوط به تاریخچه‌ لوازم خانگی در جهان و ایران را در این نوشته و مقاله انجام می دهیم.

انواع لوازم خانگی :

لوازم خانگی دارای انواع مختلف و  طیف گسترده ای از محصولات می شود. تمام وسایلی که در خانه وجود دارد در این دسته بندی قرار می گیرد. محصولات آشپزخانه شامل برقی و غیر برقی، محصولات پذیرایی، شستشو و نظافت، سرمایش و گرمایش، تهویه، فرش و مبلمان، چراغ، لوستر، نور و روشنایی و … می باشد. در اینجا موضوع بررسی ما معطوف به لوازم آشپزخانه و پذیرایی است. لوازم آشپزخانه شامل لوازم خانگی برقی و لوازم غیر برقی یا لوازم خانه و آشپزخانه است.

لوازم خانگی برقی نیز به دو دسته‌ی لوازم بزرگ و لوازم کوچک تقسیم می شود. لوازم خانگی بزرگ شامل یخچال و فریزر، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی می باشد.

لوازم خانگی کوچک شامل دسته بندیهای مختلف است. دسته بندیها با زیر دسته بندیهای مختلفی است که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

دسته بندی لوازم پخت و پز شامل آرام پز، آون توستر، بخارپز، پلوپز، پیتزا پز، توستر، زودپز برقی، ساندویچ ساز، سرخ کن، فر، باربکیو و گریل و کیک پز می باشد.

دسته بندی نوشیدنی ساز شامل آبمرکبات گیر، آبسردکن، آبمیوه گیری، بستنی ساز، تصفیه آب، چای ساز، سماور برقی، قهوه ساز و اسپرسوساز، کتری برقی و منبع آب می باشد.

دسته بندی شست‌وشو و نظافت شامل اتو، بخارشوی، جارو شارژی، جارو برقی و سرامیک شوی می باشد.

دسته بندی خردکن و غذاساز شامل آسیاب کن، چرخ گوشت، خردکن، رنده برقی، سالادساز، غذاساز، گوشت کوب برقی، ماشین آشپزخانه، مخلوط کن، میوه خشک کن و همزن می باشد.

دسته بندی تهویه، سرمایش و گرمایش شامل بخاری برقی و گازی، بخور سرد، پنکه، تصفیه کننده هوا، رادیاتور، فن، کولر آبی و کولر گازی می باشد.

دسته بندی لوازم خانه و آشپزخانه شامل لوازم پخت و پز غیر برقی، ترازوی آشپزخانه، سرو و پذیرایی، شست‌وشو و نظافت، کتری و قوری و  سرویس آشپزخانه می باشد.

راهنمای جامع خرید لوازم خانگی

راهنمای جامع خرید لوازم خانگی ایرانی و خارجی :

برای انتخاب لوازم خانگی تقسیم بندی دیگری که بین محصولات صنعت لوازم خانگی وجود دارد، کالاهای ساخت ایران و کشورهای دیگر است. برندهای بزرگ ایرانی امروزه کاملاً شناخته شده هستند و کالاهای تولیدی خود را به کشورهای دیگر نیز صادر می کنند. محصولات این شرکتها از کیفیت بالایی برخوردار است و بعضی از محصولات توان رقابت با کالاهای تولید شده توسط برندهای بزرگ شناخته شده در جهان را دارا می باشند. طبق اعلام تولید کنندگان لوازم خانگی و برخی کارشناسان، صنعت لوازم خانگی ایران پیشرفتهای بزرگی را داشته است اما بررسی دقیق فاصله‌ی این صنعت با کشورهای پیشرو در این صنعت موضوعی جدا از این بررسی و راهنمای جامع می باشد.

بسیاری از افراد چه به صورت آنلاین یا حضوری فقط به دنبال خرید کالای خارجی و به ویژه اروپایی می باشند. ممکن است با توجه به کیفیت تقریباً برابر کالایی را بپسندند که از یک برند غیر ایرانی باشد. در اینجا باید این عدم خودباوری و حمایت نکردن از تولیدات داخلی و ایرانی مورد انتقاد و بررسی قرار گیرد. در جایی که کیفیت کالا مطلوب است و تولید کننده با زحمات فراوان اقدام به تولید کالا نموده است باید از محصولات داخلی حمایت و در هر شرایطی انتخاب کالای ایرانی را در اولویت قرار داد. حمایت از تولیدات شرکتهای ایرانی یک وظیفه است و این فرهنگ خوشبختانه در حال فراگیر شدن است. اما در جایی که کیفیت برخی از محصولات با محصولات خارجی یا برندهای بین المللی فاصله دارد نمی توان انتظار داشت که دستگاه با کیفیت پایین‌تر انتخاب شود. در کل محصولات ایرانی و خارجی به نوعی مکمل یکدیگر هستند و ممکن است سلیقه‌ی شخصی خرید کالای ایرانی و شخص دیگر کالای خارجی و یا تلفیقی از این دو باشد و ما به عنوان راهنمایی فقط می توانیم مزایا و معایب هر کدام را معرفی کنیم اما این نکته را هم دوباره اشاره می کنیم که خرید محصولاتی ایرانی و حمایت از تولید کنندگان ایرانی یک وظیفه و شرط پیشرفت کشور است.

برندهای ایرانی برقی و غیر برقی :

در اینجا نام تعدادی از برندهای برتر و افتخار آفرین ایرانی که در حال حاضر محصولات آنها در فروشگاه ما وجود دارند را اعلام و در ادامه  تعدادی از برندهای خارجی را نام می بریم. با کلیک بر روی لینک نام هر برند به صفحه‌ی مخصوص آن برند می روید و می توانید محصولات و مشخصات آنها را نگاه کنید. برندهای ایرانی شامل آبسال، ارج، آزمایش، استیل البرز، اسنوا، آلتون، الکترواستیل، امرسان، ام جی اس، ایران رادیاتور، ایران شرق، ایکس ویژن، برفاب، بوتان، بیمکث، پارس، پارس خزر، پارس استیل، پاکتین، پاکشوما، پلار، پلان، تابان، تک ارشیا، توان، تولیپس، تی سی ال، تیوا، جی پلاس، جنرال پارس، جهان افروز، دیپوینت، زرساب، زرین، ژانومه، سام، سام ست، سانی، سپاهان جارو، سپهر الکتریک، سیماران، سینجر، ظرفیران، عالی نسب، عروس، فریدولین، فورته، کاج تفلون، کاچیران، کارال، کاندید، کاوه، کروپ ست، کهکشان، گلد کیش، لورچ، لیمون، مقصود، میگل، ویداس، هیمالیا، یخساران و… می باشد. کیفیت محصولات شرکتهای اشاره شده در هر دسته بندی متفاوت است و باید پس از بررسی انتخاب شود.

برندهای خارجی برقی و غیر برقی :

برندهای برتر و شناخته شده‌ی بین المللی که برترین تولید کنندگان لوازم خانگی در جهان می باشند شامل آاگ، آریته، آرزوم ترکیه، آریستون، اسمگ ایتالیا، اس ئی بی یا سب گروپ فرانسه، ال جی، الکترولوکس، آمفا، باریتون، باریکو، بایترون، براون، برلینگر هاوس، برویل، بلک اند دکر، بکو، بوش، بیالتی ایتالیا، بیم، پاناسونیک، پرینسس، پیرکس، ترمادور، تفال، جنرال الکتریک، هایر چین، دایسون، داکور، دسینی، دلمونتی، دلونگی، دوو، روونتا آلمان، زانوسی، زولینگ آلمان، زولینگن، زیمنس، ژانومه، سامسونگ، ساب زیرو، سنکور، شفر، شیائومی، عرشیا، فلر، فیسلر، فیلیپس، کرشر، کرکماز، کروپس، کنمور، کنوود، کیچن اید، گاستروبک، گری، گاگنائو آلمان، گوسونیک ترکیه، لیبهر آلمان، مارشال، مایدیا، مایرباخ، مباشی، مجیک شف، مورفی ریچاردز، مولینکس، میتگ آمریکا، میله، نسپرسو، نف آلمان، نوا، وستوف، وستینگ هاوس، هات پوینت انگلستان، هایسنس، هیتاچی، یونیک ترکیه و … می باشد.

همانطور که مشخص است کیفیت برندهای نام برده شده با هم متفاوت است. گروهی از برندهای بالا محصولاتی در رده‌ی بندی لوکس و گران قیمت تولید می کنند و گروهی دیگر محصولاتی اقتصادی و ارزان‌تر تولید می کنند. برندهای تولید کننده‌ای که در کشور آلمان، ژاپن، انگلستان و آمریکا قرار دارند غالباً با کیفیت بالاتری تولید می شوند.

راهنمای جامع خرید لوازم خانگی

راهنمای انتخاب دستگاه مورد نیاز :

برای انتخاب دستگاه مورد نظرتان باید موارد مهم تاثیر گذار در انتخاب دستگاه را اولویت بندی کنید. اگر طبقق برنامه پیش نروید حتماً در تصمیم گیری دچار مشکل و انتخاب اشتباه می شوید. یکی از مهمترین موارد میزان بودجه شما می باشد. اگر محدودیتی ندارید برای انتخاب گزینه های بیشتری برای شما فراهم است. اگر با این محدودیت مواجه هستید باید ابتدا دستگاههایی که با بودجه‌ی شما قابل انتخاب هستند را مد نظر قرار دهید و با هم مقایسه کنید.

در هر صورت باید برای انتخاب گزینه های اضافی را حذف کنید تا انتخاب بهتر از بین گزینه‌های مناسبتر برای شما فراهم شود. این موضوع تنها به بودجه مربوط نمی شود و باید در دیگر موارد نیز محدودیت ها را در نظر بگیرید و دستگاههای خارج از محدودیت هایتان را حذف کنید. با یک مثال این موضوع را برای شما بهتر توضیح می دهیم. ممکن است بخواهید یخچال فریزر بخرید.

ابتدا باید ببینید فضای مورد نظرتان چقدر است ؟ سپس بر اساس فضایی که می توانید به یخچال فریزر اختصاص دهید به جست و جو و تحقیق برای انتخاب بپردازید. بعد از این مرحله باید مشخص کنید که می خواهید از محصولات تولید ایران یا خارج از ایران انتخاب و خرید کنید. سپس با توجه به بودجه ای که برای خرید اختصاص داده این از بین محصولات مشخص شده انتخاب کنید. پس از طی این مراحل گزینه‌های دیگری نیز باید مورد توجه قرار گیرد. نوع یخچال، کیفیت محصولات برند انتخاب شده، قابلیتهای دستگاه، میزان اعتبار گارانتی و خدمات پس از فروش محصول، تنوع رنگ و … نیز در انتخاب دستگاه بسیار مهم و تاثیر گذار هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

بررسی و راهنمایی تخصصی‌تر انتخاب و خرید لوازم خانگی :

برای بررسی و راهنمایی تخصصی‌تر انتخاب و خرید لوازم خانگی، در هر دسته بندی مقاله و نوشته‌ی جداگانه‌ای قرار می دهیم. برای مثال برای انتخاب یخچال و فریزر مقاله‌ی جداگانه‌ای در وبلاگ فروشگاه اینترنتی بازرگانی بیگی قرار می گیرد تا به صورت کامل بررسی در محصول مورد نظر انجام گیرد. لینک مقاله های مختلف در ادامه و به ترتیب در اینجا قرار می گیرد.

زیر مجموعه‌ی لوازم خانگی برقی شامل دسته بندی های زیر می باشد که هر کدام دارای زیر مجموعه های متعدد می باشد که در هر نوشته لینک دسته زیر مجموعه‌ها در آن قرار دارد. لینک نوشته و مقاله در هر قسمت بصورت جداگانه قرار داده شده است که بر اساس محصول مورد نظر می توانید آن را انتخاب کنید.

نوشته و مقاله‌ی مربوط به راهنمای خرید لوازم پخت و پز :

برای مشاهده و خواندن مقاله و نوشته‌های مربوط به راهنمای خرید و انتخاب لوازم پخت و پز و زیر مجموعه‌های آن بر روی این لینک کلیک کنید.

راهنمای خرید یخچال و فریزر :

برای مشاهده و خواندن مقاله و نوشته‌های مربوط به راهنمای خرید و انتخاب یخچال و فریزر و زیر مجموعه‌های آن بر روی این لینک کلیک کنید.

راهنمای خرید لوازم شست‌و‌شو و نظافت :

برای مشاهده و خواندن مقاله و نوشته‌های مربوط به راهنمای خرید و انتخاب شست‌و‌شو و نظافت و زیر مجموعه‌های آن بر روی این لینک کلیک کنید.

راهنمای خرید خردکن و غذاساز  :

برای مشاهده و خواندن مقاله و نوشته‌های مربوط به راهنمای خرید و انتخاب خردکن و غذاساز  و زیر مجموعه‌های آن بر روی این لینک کلیک کنید.

راهنمای خرید تهویه، سرمایش و گرمایش :

برای مشاهده و خواندن مقاله و نوشته‌های مربوط به راهنمای خرید و انتخاب تهیوهُ سرمایش و گرمایش و زیر مجموعه‌های آن بر روی این لینک کلیک کنید.

راهنمای خرید نوشیدنی ساز :

برای مشاهده و خواندن مقاله و نوشته‌های مربوط به راهنمای خرید و انتخاب نوشیدنی ساز و زیر مجموعه‌های آن بر روی این لینک کلیک کنید.

 

زیر مجموعه‌ی لوازم خانه و آشپزخانه شامل دسته بندی های زیر می باشد که لینک محصولات در عنوان و لینک مقاله در توضیحات قرار داده شده است :

در دسته بندی کلی لوازم خانه و آشپزخانه زیر مجموعه‌های زیر را داریم.

راهنمای خرید لوازم پخت و پز غیر برقی :

برای مشاهده و خواندن مقاله و نوشته‌های مربوط به راهنمای خرید و انتخاب لوازم پخت و پز غیر برقی و زیر مجموعه‌های آن بر روی این لینک کلیک کنید.

راهنمای خرید ترازوی آشپزخانه :

برای مشاهده و خواندن مقاله و نوشته‌های مربوط به راهنمای خرید و انتخاب ترازوی آشپزخانه و زیر مجموعه‌های آن بر روی این لینک کلیک کنید.

راهنمای خرید سرو و پذیرایی :

برای مشاهده و خواندن مقاله و نوشته‌های مربوط به راهنمای خرید و انتخاب سرو و پذیرایی و زیر مجموعه‌های آن بر روی این لینک کلیک کنید.

راهنمای خرید شست‌وشو و نظافت غیر برقی :

برای مشاهده و خواندن مقاله و نوشته‌های مربوط به راهنمای خرید و انتخاب شست‌وشو و نظافت غیر برقی و زیر مجموعه‌های آن بر روی این لینک کلیک کنید.

راهنمای خرید کتری و قوری :

برای مشاهده و خواندن مقاله و نوشته‌های مربوط به راهنمای خرید و انتخاب کتری و برقی و زیر مجموعه‌های آن بر روی این لینک کلیک کنید.

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه :

برای مشاهده و خواندن مقاله و نوشته‌های مربوط به راهنمای خرید و انتخاب سرویس آشپزخانه و زیر مجموعه‌های آن که برای ورود به آن باید بر روی این لینک کلیک کنید.

راهنمای جامع خرید لوازم خانگی