شرایط مرجوع کالای خریداری شده (بسیار مهم)

بازرگانی بیگی با توجه به برآورده کردن تمامی خواسته های مشتریان خود و راضی نگه داشتن مشتریان کالاهای فروخته شده را بازپس می گیرد. این امکان منوط به داشتن شرایطی است که این شرایط در ادامه توضیح داده خواهد شد. البته لازم به توضیح است که کالاهای مصرفی مانند لوازم آشپزخانه و همچنین محصولات آرایشی برقی مانند سشوار و اتوی مو و همچنین کالاهای مشابه شامل طرح بازگشت کالا نمی باشند. اگر کالا در حین بازدید مشتری (خریدار) دچار عیبی شد دیگر شرایط برگشت کالا را ندارد و در صورت ارسال دوباره پس از دریافت کرایه به آدرس مشتری (خریدار) ارسال می شود. اگر کالای ارسال شده با کالای معرفی شده در سایت متفاوت بود ارسال کالا از محل خریدار به عهده‌ی بازرگانی بیگی می باشد. البته ملاک عمل در این مورد: برند، مدل کالا و مشخصات فنی آن می باشد. ممکن است تصاویر کالاها کمی با کالای ارسال شده متفاوت باشند که این اختلاف مد نظر نیست. عیوب فنی دستگاه که بر اثر استفاده‌ی خریدار به وجود می آیند و یا در حین استفاده برای دستگاه به وجود آمده مشمول طرح بازگشت کالا نمی باشد و خریدار باید کالا را به واحد خدمات پس از فروش ببرد. کالاهای مشمول طرح بازگشت تا 7 روز فقط برای کالاهای استفاده نشده و کاملاً نو می باشد که تشخیص آن با کارشناسان بازرگانی بیگی می باشد. خواهشمندیم حتماً قبل از خرید حتماً این صفحه را به طور کامل بخوانید.

درخواست مرجوع کالا قبل از ارسال: در این حالت مشتری (خریدار) تماس گرفته و سفارش خود را لغو می کند و یا درخواست کالای دیگر (جایگزین) می کند و یا وجه کالا به حساب مشتری (خریدار) مسترد می گردد.

درخواست مرجوع کالا در هنگام تحویل:

در این شرایط کالای خریداری شده را از تحویل دهنده، تحویل نگیرید و کالا را به بازرگانی بیگی عودت دهید که در این شرایط هزینه ارسال کالا و برگشت آن از وجه واریزی کسر و مابقی به حساب مشتری (خریدار) واریز می گردد. لازم به توضیح است که مشتری (خریدار) حتماً به این شرطِ مرجوع کالا توجه نماید. قبول مرجوع کالا توسط بازرگانی بیگی، منوط به باز نشدن پلمب جعبه‌ی کالا، استفاده نکردن از محصول خریداری شده از بازرگانی بیگی، آسیب ندیدن جعبه و کارتن محصول خریداری شده از بازرگانی بیگی (نوشتن آدرس بر روی آن، پارگی کارتن و غیره) است که باید به تایید بازرگانی بیگی برسد و اگر کالای مرجوعی فاقد این شرایط بود هزینه‌ی ارسال مجدد کالا به آدرس مشتری به عهده‌ی مشتری (خریدار) می باشد (ارسال پس کرایه) و مرجوع کالا غیر قابل قبول است.

در خواست مرجوع کالا به دلیل عیب ظاهری:

بازرگانی بیگی فقط تا زمان تحویل کالا،  از خریدار (مشتری) مرجوع به دلیل عیوب ظاهری را قبول می نماید. بعد از تحویل کالا و در روزهای بعد از آن اگر مشتری (خریدار) بخواهد کالا را مرجوع کند، بازرگانی بیگی به هیچ عنوان قبول نمی کند. سیاست کاری بازرگانی بیگی در ارسال کالا به این شکل است که کالا را قبل از ارسال به طور کامل چک می کند و با اطمینان خاطر کالا را ارسال می کند. عیوب ظاهری و شکستگی ممکن است در  اثر حمل و نقل به وجود آید. ارسال کالا کاملاً بیمه شده است و شرکت حمل و نقل، کالا را سالم تحویل می گیرد و باید سالم تحویل دهد. اگر کالا دارای عیبی بود مانند تورفتگی یا شکستن، در زمان تحویل کالا به مشتری امکان اثبات دارد و اگر مشتری (خریدار) کالا را تحویل بگیرد و به سلامت کالا توجه نکند و شرکت مذکور رسید تحویل را از مشتری (خریدار) بگیرد دیگر امکان اثبات و گرفتن خسارت از شرکت حمل و نقل وجود ندارد و مسولیت این اتفاق کاملاً بر عهده‌ی مشتری (خریدار) می باشد.

اگر مطابق با موارد اعلام شده خریدار عمل نماید و کالا را به دلیل عیوب ظاهری تحویل نگیرد، کالا به انبار بازرگانی بیگی مرجوع می شود و طرف حساب شرکت حمل و نقل، بازرگانی بیگی می باشد. در این شرایط بازرگانی بیگی کالای جایگزین را برای (مشتری) خریدار ارسال می کند. اگر مشابه کالای خریداری شده موجود نبود کالای دیگری معرفی میشود یا وجه کالا به حساب مشتری واریز می شود.

اگر کالای ارسال شده برای خریدار مطابق با شرایط و ویژگی های اعلام شده در توضیحات کالا بود و مشتری (خریدار) ویژگی های محصول را مطالعه نکرده باشد و اقدام به خرید کند و توقع دیگری از محصول داشته باشد و کالای خریداری شده را نخواهد، مسؤلیت این مورد با مشتری (خریدار) می باشد و بازرگانی بیگی مسؤلیتی ندارد. مثلاً زمان کارکرد جاروشارژی پس از هر بار شارژ در مشخصات آن نوشته شده است، اگر مشتری (خریدار) پس از استفاده به دلیل این زمان کارکرد توقعی بیش از مشخصات اعلام شده داشت، مسؤلیت آن با مشتری (خریدار) می باشد و بازرگانی بیگی هیچ مسؤلیتی در قبال این گونه موارد ندارد و این کالاها قابل مرجوع نیست.

اگر کالای خریداری شده توسط خریدار استفاده شده باشد و خریدار بخواهد کالا را مرجوع کند، این فروشگاه به هیچ عنوان کالای استفاده شده را پس نمیگیرد و غیر قابل مرجوع است. جهت حفظ شرط بازگشت هفت روزه‌ی کالا، باید کالا فقط در حد باز شدن و مشاهده از نزدیک باشد (غیر از کالاهای آرایشی و بهداشتی که به هیچ عنون پس از باز شدن قابل مرجوع نیست). اگر بی دلیل و با رعایت نکردن موارد اشاره شده، کالا مرجوع شود هزینه ارسال کالا به عهده خریدار می باشد.

نکته‌ی مهم جهت مرجوع کالا:

در صورتی که مشتری (خریدار) از خرید کالای خریداری شده منصرف شود، می تواند کالای خریداری شده را با توجه به موارد اشاره شده در بالا (باز نشدن پلمب، آسیب ندیدن کارتن محصول، استفاده نکردن و مواردی که کالا را از حالت اولیه خارج می کند (مانند نوشتن آدرس بر روی کارتن محصول)) تا مدت 7 روز به بازرگانی بیگی ارسال کند و هزینه‌ی ارسال بعهده‌ی مشتری (خریدار) می باشد. مرجوع کالاهای حجیم و بزرگ مانند یخچال فریزر، ساید بای ساید و فریزر تک، اجاق گاز، ماشین لباسشوئی، ماشین ظرفشوئی و دیگر اقلام با محدودیت هایی همراه است که اگر جهت برگشت آسیبی ببینند، هزینه‌ی آسیب دیدگی با خریدار می باشد و طرف حساب شرکت حمل و نقل جهت پاسخگوئی شخص خریدار است و وجه کالای ارسالی که توسط شرکت حمل و نقل بیمه شده است را خریدار خود باید از شرکت حمل و نقل بگیرد و بازرگانی بیگی هیچگونه تعهد و مسؤلیتی ندارد. کاملاً بالعکس موقع ارسال از انبار بازرگانی بیگی تا آدرس مشتری (خریدار). لطفاً در هنگام خرید کالا دقت فرمائید.